רח' הירדן 91, רמת גן

טיפול בנסיגת חניכיים

כשהחניכיים מתחילות לסגת…

מה היא נסיגת חניכיים?

נסיגת החניכיים פירושה, חשיפה של שורש השן עקב נדידה של רקמות חניכיים שבשוליים מהצומת של האמייל לשורש, תוצאות הנסיגה עלולות לגרום לאובדן שיניים. נסיגת החניכיים יכולה לקרות כמעט בכל הגילאים. נסיגה של רקמות השיניים השוליות גורמות לרגישות מפני חום ומגע, לבעיות אסתטיקה ולנטייה של ריקבון שיניים. המרחק בין קו האמייל לשורש השן שנחשף עקב הנסיגה, קובע את מדרג הנסיגה.

כיצד נוצרת נסיגת חניכיים?

נסיגת חניכיים עשויה להתרחש בעקבות סיבות שונות:

  • מחלת חניכיים.
  • דלקות חניכיים.
  • שימוש לא תקין בחוט דנטלי.
  • צחצוח חזק ולא יעיל.
  • מנשך שגוי ועוד.

נסיגת חניכיים חמורה

השיניים, נאחזות בלסת באמצעות החניכיים. כאשר מתקיימת פגיעה בחניכיים, אחיזת השיניים בלסת עלולה להיחלש עד כדי אובן האחיזה ונשירה של השן.

נסיגת החניכיים, הינה מצב בו מיקום החניכיים משתנה, החניכיים נסוגות לאחור ושורש השן נחשף ומתגלה, המראה שנוצר הוא של שיניים ארוכות מהרגיל. אחת הבעיות המרכזיות בזיהוי נסיגת חניכיים היא, שתהליך נסיגת החניכיים אינו כואב ורק כאשר שורש השן נחשף באופן משמעותי, ניגשים לאיבחון וטיפול.

נסיגת חניכיים נגרמת מסיבות שונות:

  • דלקת בחניכיים, הגורמת לפגיעה חמורה ברקמת החניכיים.
  • צחצוח שיניים אגרסיבי, הפוגע בחניכיים ומביא לחשיפת שורש השן
  • פירסינג (עגיל בלשון) הגורם לשפשוף החניכיים ופגיעה בהם.
  • טיפולים דנטאליים כגון: יישור שיניים, כתרים, שתלים ותותבות.

 

מתי בדרך כלל אנשים ניגשים לטיפול?

בדרך כלל אנשים אינם מרגישים כאב כלשהו בעקבות נסיגת חניכיים, אלא שמים לב למראה האסתטי הפגום שנגרם מנסיגה של החניכיים. ניתן להבחין בדימום או באדמימות של החניכיים, שיניים בולטות, נסיגה משמעותית של השיניים, נדידת שיניים,  או מרווח רב יותר בין השיניים. אך האסתטיקה הופכת להיות בעיה משנית כשמדובר בהסתכנות של איבוד האחיזה והתמיכה של העצם.

איך מונעים נסיגת חניכיים?

נסיגת חניכיים ניתן למנוע על ידי שמירה קפדנית של בריאות השן ובריאות החניכיים. השמירה כוללת ביקור אצל רופא שיניים לבדיקת השיניים בכל תקופה של מספר חודשים, ביקור אצל שיננית לניקוי האבן בשן אחת למספר חודשים. בנוסף, הקפדה על צחצוח שיניים פעמיים ביום להסרת רובד החיידקים בקו החניכיים ובין השיניים בצורה יעילה, וכן שימוש יומיומי בחוט דנטלי ושטיפות פה.

נסיגת חניכיים עלול להתרחש כמעט בכל גיל וכמעט לכל אדם. טיפול מניעה עלול לעצור את הנסיגה ואף למנוע אותה לחלוטין. במרפאת שיניים מקצועית ניתן למצוא רופאי שיניים המתמחים בבעיות אלה.

פנו עוד היום ותוכלו ליהנות משירות מקצועי, אדיב ואנושי!

Translate »